بهترین راه ها برای رفع گردن درد چیست ؟ صبح شما از خواب بلند می شوید و متوجه می شوید که گردنتان کمی دچار کشیدگی شده است و گردن درد گرفته اید. شروع به انجام کارهای کوچک مثل شانه زدن موها یا برداشتن شامپو می کنید و گردن درد شما مانع می شود. اولین چیزی که به آن فکر می کنید این است، دوباره نه، الان وقتش را ندارم. اگر این شرایط برای اتفاق افتاده است پس حتما ادامه این مطلب را مطالعه کنید.

بهترین راه برای جلوگیری از رفع گردن درد این است که یک سری تغییرات، زمانی که گردن شما دردی ندارد انجام دهید. این نکته های ساده به شما کمک می کند تا تعداد و شدت این دوره های درد را کاهش دهید .

حرف مادرتان درست بود. حالت بدن شما مهم است

به همکارانتان زمانی که یک ساعت با کامپیوتر کار می کنند نگاه کنید متوجه می شوید که چرا بیشتر مردم به گردن درد مبتلا می شوند. بدن ما تکامل یافته است تا شکار و جمع کند نه این که کلیک کند و گردش مجازی داشته باشد. سعی کنید که در محل کارتان از ابزار ارگونومیک استفاده کنید و در جاهایی مثل مبل یا تخت کار نکنید. به تصویر زیر نگاه کنید.

درست نشستن برای گردن درد

خوابیدن روی مبل را فراموش کنید

زمانی که شما یک فیلم و سریال مثل گیم آف ترونز می بینید و ساعت ها تماشای این سریال را ادامه می دهید و به صورت نامناسبی قرار می گیرید، گردن شما تحت فشار قرار میگیرد! مبل وسیله ای برای خوابیدن نیست. اگر شما روی مبل می خوابید این عادت راترک کنید و متوجه کاهش درد گردنتان می شوید.

بازه حرکتی گردنتان را هر روز چک کنید

گردن معمولا قبل از این که دچار درد شود دچار گرفتگی می شود. هر روز به آرامی یک یا دو دقیقه در تمام جهات بدن خود را با نگاه کردن بالا و پایین، چپ و راست و در آخر خم کردن سرتان تا شانه در هر طرف بکشید. اگر متوجه شدید که حرکت خاصی سخت است، آن را برای 10 ثانیه حفظ کنید و در آن جهات آن را چند بار تکرار کنید تا حس حرکتتان طبیعی شود.

بهترین دفاع حمله است!

زمانی که بار از توانایی ماهیچه گردنتان بیشتر باشد آسیب رخ می دهد، که منجر به فشار بیشتر بر ساختار غیر ماهیچه ای می شود. بنابراین، قدرت ماهیچه های شما که گردنتان را ثابت می کند کلید داشتن زندگی بدون درد است. تیغه های شانه پایه برای بسیاری از ماهیچه های گردن ما می باشد، بنابراین تمرین قدرتی برای حذف درد گردن باید شامل هم گردن و هم شانه شود. یک برنامه قدرتی پایین برای افزایش قدرت شما لازم است. با فیزیوتراپیست خود صحبت کنید تا یک برنامه موثر برای شما طراحی کند.
اگر قدرت گردن و شانه شما کافی باشد به شما اجازه نمی دهد تا روی مبل بخوابید.... زمانی که شما خواب هستید ماهیچه شما کاری نمی کند!
اگر شما از این توصیه ها پیروی کنید، می بینید که تعداد و شدت درد گردنتان در دو ماه کم می شود. اما اگر درد های مدامی را تجربه می کنید با یک فیزیوتراپیست مشورت کنید.