فیزیوتراپی کمر و فواید آن

فیزیوتراپی کمر عبارتی آشنا برای بسیاری از افرادی که با درد کمر مواجه بوده اند، می باشد. فیزیوتراپی که از ترکیب دو واژه فیزیک و تراپی (درمان) ساخته شده است، دارای دو معنی استفاده از فیزیک برای درمان و درمان فیزیک بدنی انسان ها می باشد. با توجه به اینکه درد در ناحیه کمر معمولا از علل فیزیکی نظیر بلند کردن جسم سنگین، حوادث ورزشی، تصادف و امثال این موارد ناشی می شود، فیزیوتراپی کمردرد می تواند در بدست آوردن سلامتی به افرادی که دچار عارضه در ناحیه کمر شده اند، کمک شایان توجهی نماید.

باورهای نادرست درباره فیزیوتراپی کمردرد

  • بر خلاف باورهای عمومی فیزیوتراپی کمر صرفا مختص به سالمندان نیست و ممکن است یک جوان ورزشکار، یک دانش آموز نوجوان یا حتی یک کودک به فیزیوتراپی نیاز پیدا نماید
  • باور نادرست دیگری که عده بسیاری به آن اعتقاد دارند، استفاده صرف از برق برای فیزیوتراپی است. در حالی که بنا به صلاح دید پزشک فیزیوتراپ ممکن است از گرما دهی، تمرینات ورزشی، یا انواع مخصوصی از ماساژ نیز برای درمان بیماران استفاده گردد.
  • برای انجام فیزیوتراپی کمردرد حتما باید به مطب مراجعه نمود. این باور نیز نادرست است. در واقع بیمارانی وجود دارند که به دلیل شرایط خاص جسمانی یا شدت بیماری امکان خروج از منزل را ندارند یا رفت و آمد برایشان دشوار است. در چنین شرایطی می توان وضعیت را با فیزیوتراپیست در میان گذاشت و در صورت امکان و عدم نیاز به تجهیزات پیچیده پزشکی، فیزیوتراپی کمر در منزل دنبال خواهد شد

استفاده از فیزیوتراپی کمر برای درمان کمردرد

خوشبختانه یکی از رایج ترین درمان های کمر درد، فیزیوتراپی کمر است که یک درمان غیر تهاجمی و نتیجه بخش محسوب می شود. حتی در بسیاری از موارد فیزیوتراپی کمر می تواند به درمان کامل بیمار بیانجامد.

فیزیوتراپیست می تواند حرکات و رفتارهای نادرستی که سبب بروز کمردرد در افراد می شود را شناسایی نموده و با راهنمایی بیماران، علل بروز کمر درد را در این افراد به حداقل برساند. برای مثال به افراد دارای دیسک کمر تمرینات مخصوصی آموزش داده می شود که علائم بیماری را به کلی از بین می برد یا موجب کاهش آن ها می گردد.

انواع فیزیوتراپی کمر

فیزیوتراپی کمردرد انواع متفاوتی دارد و بنا به تشخیص پزشک متخصص یکی از روش های مگنت تراپی، استفاده از جریان های ضد درد، دیاترمی، ماساژ، لیزر تراپی، ماساژ، تمرینات تقویتی عضلات، الکترو تراپی و... استفاده خواهد شد.

نکته مهم در مورد فیزیوتراپی کمردرد

بیمارانی باردار، افرادی که از سمعک یا باتری قلب استفاده می کنندو افراد دارای تومور باید حتما فیزیوتراپیست را در جریان وضعیت خود قرار دهند.

درباره هوم ویزیت

هوم ویزیت یک استارت آپ فعال در زمینه خدمات پزشکی و مراقبتی در منزل است که به صورت پلتفرمی کار می کند که بیماران را به پزشکان ،پرستاران و فیزیوتراپ ها وصل می کند.هوم ویزیت با همراهی تیمی مجرب و کاربلد، پزشک و فیزیوتراپ و یا متخصص مناسب با وضعیت بیمار را به منزل شما اعزام میکند.

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید. 02147629600