ماساژ برای بدن فواید باور نکردنی دارد. اگر شما مناطقی از بدن خود را ماساژ دهید، مزایای متعددی را خواهید دید. شما حتی می‌توانید خودتان نیز ماساژ در منزل انجام دهید! ماساژ می‌تواند استرس روزانه را از بین ببرد، درد پشت و کمر را کاهش دهد، شما را از اضطراب نجات دهد و احتباس مایعات را کاهش دهد. این‌ها فقط چند مزیت از مزایای متعدد ماساژ است.

وقتی صحبت از ماساژ می‌شود، احتمالاً از بین بردن خستگی تاندون‌ها و قولنج‌ها در ناحیه پشت و شانه‌تان در ذهنتان نقش می‌بندد. اما اگر ماساژ را به مناطق مناسبی اعمال کنید، می‌توانید از تمامی مزایای آن استفاده کنید.

در این مطلب برای شما گردآوری کرده‌ایم، به آسانی می‌توانید ماساژ فوق العاده‌ای را در منزل انجام دهید. در ابتدا دمای محیط را به دمایی که باعث راحتی شما می‌شود تنظیم کنید. اتاق نباید بیش از حد گرم یا سرد باشد. توجه داشته باشید که بدن در طول فرآیند ماساژ شروع به خنک شدن می‌کند.

شما باید ماساژ را بر روی سطح سخت و با تمرکز بر گردن، شانه و پشت انجام دهید. مثال‌های تصویری این راهنما، شما را به یک متخصص ماساژ تبدیل می‌کند.

چگونه در منزل ماساژ حرفه‌ای انجام دهیم؟

1. ماساژ را با حرکات ملایم شروع کنید. شما باید از شانه‌ها به کمر و سپس به پشت حرکت کنید. در این مرحله حرکات در ناحیه شانه باید بسیار متراکم بوده، اما باز هم نرم باشد.

ماساژ شانه ها

2. در طول فرآیند باید از کف دست خود استفاده کنید. می‌توانید کم کم شروع به سرعت دادن به حرکات خود کنید.

ماساژ با کف دست

3. اگر شخصی که او را ماساژ می‌دهید سبک زندگی ساکن و راکد داشته باشد، ممکن است بخواهید توجه ویژه‌ای به منطقه‌ی شانه داشته باشید. برای این کار افزایش زمان ماساژ در این منطقه کافی خواهد بود. شما می‌توانید با فشار آرام به آسانی از روش‌های فشار بر روی نقاط خاصی استفاده کنید.

ماساژ با فشار

4. به هیچ عنوان روی ستون فقرات را ماساژ ندهید. هنگام ماساژ در این منطقه، شما باید در طول عضلات بلند پشت (ناحیه‌ی شانه به پایین تا کمر) حرکت کنید. ماساژ هر اندام با حرکات خفیف و آرام شروع می‌شود.

ماساژ ستون فقرات

5. اگر مناطق مشکوک با درد وجود دارد، این مناطق را باید با استفاده از انگشت شست (اول یک عضو و سپس دیگری) ماساژ دهید.

ماساژ ستون فقرات

6. پوست صورت هم مانند دیگر قسمت های بدن نیاز به مراقبت دارد. یکی از راه های آسان برای مراقبت از پوست صورت، ماساژ است .اساسی ترین نیازهای ماساژ صورت عبارتند از:

  • عضلاتی که در حال کار بر روی آنها هستید، باید در حداکثر ممکن رفع خستگی داشته باشند؛
  • ماساژ باید روان، ریتمیک، آرام و بدون درد انجام شود.
  • باید در امتداد خطوط عضلانی حرکت کنید.
  • به آرامی پوستی را که روی آن کار می‌کنید فشار دهید و به استخوان‌های صورت به آرامی فشار اعمال کنید.
ماساژ پوست صورت

شما می‌توانید فرآیند ماساژ خود را با ضربه زدن به آرامی با نوک انگشتان خود و یا حرکت رفت و برگشت در کل ناحیه‌ی پشت بدن کامل کنید. این کار به راحت و ریلکس شدن پوست کمک خواهد کرد.

درباره هوم ویزیت

هوم ویزیت یک استارت آپ فعال در زمینه خدمات پزشکی و مراقبتی در منزل است که به صورت پلتفرمی کار می کند که بیماران را به پزشکان ،پرستاران و فیزیوتراپ ها وصل می کند.هوم ویزیت با همراهی تیمی مجرب و کاربلد، پزشک و فیزیوتراپ و یا متخصص مناسب با وضعیت بیمار را به منزل شما اعزام میکند.

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید. 02147629600