گردن درد، یک بیماری آشنا است که می تواند علل مختلفی مانند ضربه خوردن، استرس، تنش های عاطفی، استفاده از بالش بد، خم نگه داشتن سر(برای مطالعه، کار با رایانه و...) به مدت طولانی، بالا رفتن سن، انجام حرکات ناگهانی و... ایجاد شود. این درد قابلیت انتشار دارد و بسیارند افرادی که برای درمان سردرد یا حتی بیماری قلبی به پزشک مراجعه می کنند و با درمان گردن درد، تمامی مشکلاتشان برطرف می شود.

درد ناحیه گردن یک مشکل جدی است و برای حل آن باید حتما به پزشک مراجعه نموده و در صورتی نیاز به درمان با فیزیوتراپی ادامه داد. ما نیز پنج راه خانگی برای درمان موقت و کاهش درد معرفی کرده ایم تا برای درمان اصولی، خود را به پزشک برسانید.

1)درمان گردن درد هنگام خواب

درمان گردن درد هنگام خواب

استفاده از بالش و تشک نامناسب می تواند باعث درد گردن و ستون فقرات شود.برای درمان گردن درد سعی کنید روی تشک سفت بخوابید و بالشی انتخاب کنید که بیش از حد بلند، سفت یا نرم نباشد و در هنگام خواب سرتان را هم راستا با ستون فقراتتان نگه دارد.

2)درمان گردن درد با ماساژ و فیزیوتراپی

درمان گردن درد با ماساژ

یک راه لذت بخش برای درمان گردن درد ماساژ است. می توانید به مراکز ماساژ معتبر مراجعه نمایید، از اعضای خانواده درخواست کنید ناحیه گردن و شانه هایتان را با حرکات دورانی ماساژ دهند یا خودتان عضلات گردنتان را به آرامی ماساژ دهید. متخصصان فیزیوتراپی نیز برای درمان برخی از انواع گردن درد، ماساژ را به بیماران توصیه می کنند.همچنین میتوانید از طریق سایت ما درخواست ماساژ در منزل بدهید.

3)درمان گردن درد یا یخ!

درمان گردن درد یا یخ

یکی از راه های کاهش بسیاری از دردها، سرما است. شما نیز می توانید برای کاهش گردن درد خود یخ را امتحان کنید. مقداری یخ خرد شده را در کیسه ای بریزید و دور کیسه یک پارچه بپیچید. سپس آن را حدود یک ربع روی گردن خود قرار دهید. در صورت کاهش درد مراجعه به پزشک را فراموش نکنید.استفاده از یخ در فیزیوتراپی هم کاربرد دارد.

4)گرما

درمان گردن با گرما

اگر سرما برای درمان گردن درد موثر نبود گرم کردن با کیسه آب گرم را امتحان کنید. این راه درد های عضلانی را به شدت کاهش خواهد داد. اما به خاطر داشته باشید که گرمای زیاد یا طولانی مدت می توان اثر معکوس داشته و دردتان را افزایش دهد.

5)ورزش

ورزش برای گردن درد

ورزش تقریبا برای درمان تمامی بیماری ها موثر است. بسیاری از پزشکان نیز توصیه می کنند که برای درمان گردن درد ورزش کنید. با این کار روی فرم می مانید و فشار کمتری به ستون فقراتتان وارد می شود. همچنین عضلات ناحیه سرشانه و گردنتان تقویت خواهد شد. یک ورزش عالی برای بهبود درد گردن، شنا است.

اگر با روش های گفته شده فوق نتوانستید به نتیجه برسید میتوانید توسط سایت ما درخواست فیزیوتراپی در منزل بدهید.

درباره هوم ویزیت

هوم ویزیت یک استارت آپ فعال در زمینه خدمات پزشکی و مراقبتی در منزل است که به صورت پلتفرمی کار می کند که بیماران را به پزشکان ،پرستاران و فیزیوتراپ ها وصل می کند.هوم ویزیت با همراهی تیمی مجرب و کاربلد، پزشک و فیزیوتراپ و یا متخصص مناسب با وضعیت بیمار را به منزل شما اعزام میکند.

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید. 02147629600