بریس بستن (به کار بردن بریس) موضوعی است که ما اغلب در مورد آن در کلینیک فعال فیزیوتراپی ورزشی با بیماران و در میان کارمندان خود بحث می‌کنیم. این یک گزینه درمانی است که ما گاهی به بیماران‌ خود هنگامی که آنها یک آسیب‌دیدگی را تجربه کرده‌اند یا آسیب دیده‌اند، یا از یک بیماری مزمن رنج می‌برند که نیاز به حمایت اضافی برای مفاصل یا اندام‌های (دست یا پا) آنها دارد، توصیه می‌کنیم.

از آنجایی که ما در مورد بریس بستن سؤالات بسیار زیادی از شما دریافت کرده‌ایم، ذر این مطلب به برخی از پر‌تکرارترین سوالات پرسیده شده شما پاسخ خواهیم داد.

مزایای استفاده از بریس چیست؟

چه ورزشکار باشید، چه نباشید، استفاده از یک بریس می‌تواند به حفظ حرکت طبیعی مفاصل شما و جلوگیری از آسیب کمک کند. برای کسانی که متحمل آسیب‌های قبلی شده‌اند، یک بریس می‌تواند پشتیبانی و تثبیت (استوارسازی) بیشتری را فراهم کند، تا اینکه شما بتوانید به ورزش یا کار برگردید و وظایف روزمره را بدون درد و ضعف انجام دهید. جدای از مزایای جسمی، یک بریس مناسب همچنین می‌تواند این اطمینان را به شما بدهد که آزادتر حرکت کنید، بدون نگرانی از اینکه دوباره به خودتان صدمه بزنید.

استفاده از بریس

آیا انواع مختلفی از بریس وجود دارد یا همه آنها یکسان هستند؟

همه بریس‌ها برای یک هدف طراحی نشده‌اند. برای مچ‌های پا، زانوها و مفاصل گزینه‌های زیر وجود دارند:

  • بریس‌های پشتیبان (تحمل‌کننده وزن) برای پشتیبانی از مفاصل یا اندام‌های شما پس از اینکه آسیب دیده اید و تا زمانی که شما به طور کامل بهبود بیابید؛ طراحی شده‌اند.
  • بریس‌های فانکشنال (کارکردی) اجازه بازگشت زودتر به ورزش یا فعالیت را می‌دهند و می‌توانند شانس آسیب‌دیدگی مجدد را کاهش دهند.
  • بریس‌های توانبخشی بطور موقت استفاده می‌شوند تا امکان پیشرفت محدوده حرکت مفصل شما فراهم شود. اینها معمولاً بعد از عمل جراحی استفاده می‌شوند.
  • بریس‌های آرتریتیک سبک (مربوط به التهاب مفاصل، Light Arthritic) یا پروپریوسپتیو (Proprioceptive) برای پشتیبانی و فشرده‌سازی سبک طراحی شده‌اند. اینها در اشکال بریس‌ها، پوشش‌ها یا پیچاندنی‌ها (مثل پتو) هستند.
  • بریس‌های بیحرکتی به منظور آتل‌بندی، بی‌‌‌حرکت ‌سازی جزئی یا کامل مفصل شما، هستند.

بریس‌های کمر در دسته‌بندی خودشان قرار می‌گیرند. آنها می‌توانند به شما کمک کنند که در یک وضعیت حاد، راحت بمانید. اما احتیاط کنید: تحقیقات نشان داده‌اند که بریس‌های پشتی (کمری) شانس آسیب‌دیدگی را کاهش نمی‌دهند.

بریس‌های پشتی (کمری) درجه‌های مختلفی از پشتیبانی را دارند:

  • مدل فشاری سبک‌تر به منظور راحتی و جلوگیری از اسپاسم است.
  • مدل فشرده‌سازی متوسط می‌تواند پشت (کمر) شما را به مقدار معینی بی حرکت کند و از شما برای حرکت به روشی دردناک جلوگیری می‌کند.
  • آخرین و محکم‌ترین مدل، به منظور بی‌تحرک کردن شما است اگر از شکستگی پشت (کمر) یا سایر شرایط حاد و شدید پشت رنج کشیده‌اید.

بریس کمر

در مورد اسلینگ‌ها چطور؟

اسلینگ‌ها به منظور آسیب‌های بالای بازو استفاده می‌شوند - مواردی مانند پشتیبانی از بازو و در‌رفتگی شانه. استفاده از یک اسلینگ می‌تواند به بهبودی شما در ضمن جلوگیری از تشدید مجدد مداوم شرایط کمک کند.

  • یک اسلینگ عمومی از ساعد توسط یک باند دارای پد بر روی شانه و گاهی باندی به دور کمر پشتیبانی می‌کند تا هنگام راه رفتن از حرکت بازو جلوگیری شود.
  • برخی از اسلینگ‌های تخصصی دارای بالشتک "دایره ای شکل" بین بدن و ساعد هستند تا بتوانند شانه را در زاویه مطلوب قرار دهند - این اسلینگ‌ها معمولاً بعد از عمل‌های جراحی عضلات چرخاننده بازو (rotator cuff) استفاده می‌شوند.
  • برخی از اسلینگ‌های دیگر انواعی از باندهای شانه برای پخش بار بازو و جلوگیری از گردن درد دارند.

اسلینگ

چرا استاندارد بودن بریس اینقدر مهم است؟

هنگام خرید یک بریس، مناسب و اندازه بودن بسیار مهم است، اما در عین حال مطمئن شوید که از بریس مناسب برای محل آسیب‌دیدگی خود استفاده می‌کنید و طراحی آن برای شما است. بریس مناسب با هم‌ترازی مناسب مفصل، پشتیبانی از منطقه آسیب دیده شما و یا کمک به محدود کردن حرکتی که می‌تواند آسیب‌های بیشتری به شما وارد کند یا باعث احساس درد در شما شود، کمک خواهد کرد.

قیمت بریس خوب چقدر است؟

بسته به نیاز شما، اسلینگ‌ها یا بریس شما می‌توانند در قیمت‌های مختلفی باشد. تا زمانی که ما دقیقاً ندانیم چه نوع پشتیبانی یا استوارسازی نیاز است، گفتن آن دشوار است. بریس آماده به تحویل مقرون به صرفه‌ترین گزینه است، اما ما فقط آنها را در شرایط مناسب توصیه می‌کنیم. وقتی یک بریس آماده به تحویل برای شما مناسب نیست، بریس سفارشی بهترین راه حل است، اگرچه دارای قیمت بالاتری است.

درباره هوم ویزیت

هوم ویزیت یک استارت آپ فعال در زمینه خدمات پزشکی و مراقبتی در منزل است که به صورت پلتفرمی کار می کند که بیماران را به پزشکان ،پرستاران و فیزیوتراپ ها وصل می کند.هوم ویزیت با همراهی تیمی مجرب و کاربلد، پزشک و فیزیوتراپ و یا متخصص مناسب با وضعیت بیمار را به منزل شما اعزام میکند.

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید. 02147629600