"برنامه های فیزیوتراپی چه مدت به طول می انجامد" سوال رایجی است که خیلی از بیماران، آن را از فیزیوتراپ خود می پرسند. اگرچه این سوال به خودی خود یک سوال ساده محسوب می شود ، اما پاسخ آن دشوارتر از حد تصور ما است. به یاد داشته باشید ، هر فرد با فرد دیگر، متفاوت است و عوامل زیادی می توانند در تعیین پیش آگهی کلی تان و طول دوره فیزیوتراپی شما موثر باشند. پس چه مدت به طول می انجامد؟

متأسفانه ، پاسخ درستی برای این سوال وجود ندارد. هر فرد با فرد دیگر، متفاوت است و بنابراین، میزان بهبودی هر فرد نیز با دیگری تفاوت دارد. ممنوعیت پیاده روی پس از جراحی زانو ممکن است تنها محدود به سه روز اول جراحی باشد ، با این حال ممکن است بیماری که در همان روز جراحی کرده است ، برای پیاده روی کردن مجدد، به پنج روز زمان نیاز داشته باشد. این تفاوت، به دلیل متغیر بودن میزان درک درد ، انگیزه و میزان بهبودی در هر یک از ما است. به جای تعیین و اعلام یک تاریخ مشخص برای تکمیل روند درمان ، اهداف مختلفی را که تمایل دارید در طول برنامه ی توانبخشی خود، آن ها را به دست آورید، تعیین نمایید. این امر را محور تمرکز خود قرار دهید ، نه زمان را ! صرف نظر از زمان لازم برای رسیدن به اهداف مدنظرتان ، برای دستیابی به این اهداف(حتی اگر هدف چشمگیری هم نبوده باشد)به خود پاداش دهید. متخصص فیزیوتراپی می تواند به شما در تعیین این اهداف درمانی کمک کند ، همچنین می تواند شما را در مسیر درستی نیز قرار دهد.

فیزیوتراپی چه مدت به طول می انجامد؟

چگونه می توان متوجه شد که فرآیند فیزیوتراپی چه زمانی باید متوقف گردد:

هنگام شروع فرآیند فیزیوتراپی ، باید اهداف مشخصی در ذهن خود داشته باشید و باید روی آن اهداف، به میزان کافی کار کنید. بنابراین چگونه می توان متوجه شد که چه زمانی باید درمان را متوقف کنید؟ برخی از مواردی که ممکن است نشانگر آن باشد که زمان توقف فرآیند فیزیوتراپی فرا رسیده است ، شامل موارد زیر می باشد:

  • میزان پیشرفت شما به ثبات رسیده است و دیگر تغییری نمی کند.
  • وضعیت کلی شما رو به وخامت است.
  • شما به همه ی اهداف خود (که در ابتدای روند فیزیوتراپی، در ذهن خود داشته اید) رسیده اید.
  • درد شما از بین رفته است.
  • شما مجددا به سطح و کیفیت اجرای فعالیت های سابق خود و تحرک عملکردی تان بازگشته اید.

وقتی مواردی مانند موارد ذکر شده در بالا، اتفاق افتاد ، شما باید با متخصص فیزیوتراپی خود در این باره صحبت کنید تا نظر وی را در ارتباط با قطع برنامه ی فیزیوتراپی تان جویا شوید. متخصص فیزیوتراپی می تواند در این زمینه به شما کمک کند تا به برنامه ی نرمال فیزیوتراپی در منزل خود ادامه دهید تا به این شیوه، از بروز مشکلات ثانویه در وضعیت شما جلوگیری به عمل آید.اگر به همه ی اهداف توان بخشی خود نرسیده اید ، جای هیچ نگرانی نیست. شما باید بتوانید به طور مستقل فعالیت کنید تا به سوی رسیدن به سلامتی و تحرک مطلوب و مدنظرتان حرکت نمایید. گاهی اوقات ، ممکن است شرایط شما به گونه ای رقم بخورد که دیگر هرگز نتوانید تا به سطح فعالیت سابق خود باز گردید. وقتی این حالت برای شما اتفاق می افتد ، متخصص فیزیوتراپی می تواند راهکارهایی جهت اصلاح فعالیت و بازگشت حداکثر توان تحرک ممکن به شما ارائه دهد.

بیمه و ادامه فرآیند فیزیوتراپی

بیمه و ادامه فرآیند فیزیوتراپی

متأسفانه گاهی اوقات ، فرآیند فیزیوتراپی شما(علی رغم میل باطنی تان) به پایان می رسد ؛ چرا که شرکت بیمه ی شما، هزینه های خدمات تخصصی توان بخشی واحد فیزیوتراپی را پرداخت نخواهد کرد. وقتی این اتفاق می افتد ، ممکن است متخصص فیزیوتراپی و کلینیکی که در آن دارید روند توان بخشی خود را می گذرانید ، با شما همکاری ها و مساعدت های لازم را داشته باشند ، مثلا بتوانند برای ادامه ی ارائه ی خدمات فیزیوتراپی شما، هزینه ای مناسب تعیین و دریافت کنند. حال، ادامه ی مسیر بهبودی و بازتوانی به خود شما بستگی دارد؛ اگر ترجیح می دهید در این کلینیک فعلی حضور نداشته باشید ، با یک متخصص فیزیوتراپی دیگر کار کنید تا یک برنامه ی توان بخشی متداوم و مناسب داشته باشید تا بتوانید روند توانبخشی خود را در چارچوب آن، در محیط خانه ادامه دهید.

بیماران توان خواه، همچنین باید از شرکت بیمه ی خود در این باره گفت و گو کنند و اطلاعات لازم را کسب نمایند. این خیلی بهتر است که بیماران قبل از شرکت در روند درمان و توان بخشی، با بیمه ی خود تماس بگیرند تا از مزایا و حمایت های آنها در زمینه ی خدمات فیزیوتراپی مطلع گردند و از این مسئله هم اطمینان حاصل کنند که آیا می توانند از بیمه، حمایت های لازم از خود را درخواست نمایند یا خیر. یک نکته ی مهم و کلیدی، تداوم روند توان بخشی بیمار از طریق صرفه جویی در تایم روند درمان از طریق دریافت و پیروی از یک برنامه ی ورزشی متناسب با خود، در منزل است. اگرچه متخصص فیزیوتراپی در طول جلسات درمانی دارد با بیمار کار می کند ، اما این مهم است که بیمار در برنامه ی درمانی خود، نقش فعالی داشته باشد. شرکت کردن در یک برنامه ی تمرینی/ورزشی خانگی به صورت روزانه، یک عامل اصلی و کلیدی در بهبودی سریع وضعیت فرد توان خواه است

درباره هوم ویزیت

هوم ویزیت یک استارت آپ فعال در زمینه خدمات پزشکی و مراقبتی در منزل است که به صورت پلتفرمی کار می کند که بیماران را به پزشکان ،پرستاران و فیزیوتراپ ها وصل می کند.هوم ویزیت با همراهی تیمی مجرب و کاربلد، پزشک و فیزیوتراپ و یا متخصص مناسب با وضعیت بیمار را به منزل شما اعزام میکند.

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید. 02147629600