رسیور در سمعک چیست ؟

سمعک های امروزی بسیار شبیه به کامپیوتر های کوچکی هستند که بر گوش های شما قرار دارند. اگرچه لزوماً نیازی به درک و دانستن نحوه عملکرد فناوری های سمعک و تکنولوژی های آن ندارید، همیشه ایده خوبی است که درکی پایه ای و اولیه از بخش های مختلف سمعک تان داشته باشید تا در صورت بروز مشکل بتوانید تا حدودی عیب یابی کنید.در این مطلب در مورد رسیور در سمعک اطلاعات مفیدی کسب خواهید کرد.

بخشی از اجزای تشکیل دهنده  یک سمعک رسیور در گوش (RITE) و یا رسیور در کانال (RIC) است.امروزه سمعک های رسیور در کانال یا همان RIC یکی از پر فروش ترین انواع سمعک ها است.

قسمت های داخلی سمعک

بزرگترین قسمت سمعک شما بدنه سمعک است که بر اساس نوع سمعک می تواند پشت گوش یا در داخل کانال گوش قرار بگیرد. در سمعک های پشت گوشی و RIC بدنه سمعک در پشت گوش روی لاله گوش قرار می کرد اما در سمعک های داخل گوشی، سمعک به طور کامل داخل کانال گوش قرار می گیرد حتی در سمعک های نامرئی، سمعک به قدری داخل کانال گوش قرار داده می شود که توسط افراد دیگر قابل رویت نیست. این بدنه که از جنس پلاستیک سخت است، اجزای داخلی سمعک را در خود جای داده است.

برخی از اجزای داخلی سمعک:

 اجزای داخلی سمعک

میکروفون سمعک: میکروفون نقش دریافت صدا و ارسال آن به تقویت کنند را دارد. با فناوری امروزی، برخی از پردازنده‌ های میکروفون سمعک آنقدر پیچیده هستند که می‌توانند بین صدای گفتار و سر و صدای پس‌زمینه تمایز قائل شوند و درک مکالمه در محیط‌های پر سر و صدا را برای کاربر سمعک آسان‌ تر کنند.

آمپلی فایر سمعک: آمپلی فایر سیگنال های صوتی صدا را به سیگنال الکتریکی تبدیل می کند و آن را به رسیور (بلندگو) می فرستد. میزان تقویت صدا، به میزان کم شنوایی فرد بستگی دارد. هر چه کم شنوایی فرد بیشتر باشد، به تقویت بیشتری از جانب سمعک نیاز دارد.

رسیور در سمعک : رسیور یا بلندگو سیگنال الکتریکی که توسط سمعک تغییرات روی آن اعمال شده را به امواج صوتی تبدیل می کند و برای کاربر سمعک پخش می کند.رسیور سمعک یکی از اجزای اصلی سمعک است و در نهایت باعث می شود تا صدای پردازش شده و تغییر یافته به گوش کاربر برسد.

نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که رسیور خیلی به آب حساس است و ممکن است توسط عرق کانال گوش یا پشت گوش بسوزد و از کار بیفتد.

باتری های سمعک

سمعک برای اینکه تغییرات لازم را روی صدا هایی که دریافت می کند انجام دهد، نیاز به انرژی دارد. باتری منبع انرژی مورد نیاز سمعک است. باتری ها در اندازه های مختلف وجود دارند. هر نوع سمعک باتری مختص به خود را دارد و به طور کلی هر چقدر اندازه سمعک کوچک تر باشد، اندازه باتری مورد آن هم کوچک تر می شود.

علاوه بر باتری های یک بار مصرف، باتری های قابل سارژ هم موجود هستند که پس از خالی شدن، به شارژر متصل می شوند و مجددا شارژ می شوند و قابل استفاده هستند.

برای تجویز سمعک در منزل و یا تنظمیات سمعک و خدمات شنوایی سنجی در منزل میتوانید با شماره های هوم ویزیت تماس بگیرید.

درباره هوم ویزیت

هوم ویزیت یک استارت آپ فعال در زمینه خدمات پزشکی و مراقبتی در منزل است که به صورت پلتفرمی کار می کند که بیماران را به پزشکان ،پرستاران و فیزیوتراپ ها وصل می کند.هوم ویزیت با همراهی تیمی مجرب و کاربلد، پزشک و فیزیوتراپ و یا متخصص مناسب با وضعیت بیمار را به منزل شما اعزام میکند.

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید. 02147629600