این روزها که هوا گرم‌تر شده است می‌توانیم از فعالیت‌هایی که بیرون از خانه انجام می‌دهیم لذت ببریم. اگرچه ورزش‌های تابستانی مانند گلف و تنیس روش بی‌نظیری برای بهبود سلامتی هستند، اما هنگامی که در مسیر تندرستی و سلامتی هستید نباید از اهمیت پیاده‌روی که عملی ساده ولی شدیدا موثر است غافل شوید.

پیاده‌روی یکی از چهار حرکت اساسی و مهم است، اما به‌طور مثال نیمی از مردم کانادا کمتر از روزی 30 دقیقه راه می‌روند. این ارقام شدیدا نگران‌کننده‌اند. چرا که تنها 30 دقیقه پیاده‌روی در روز می‌تواند تاثیرات شگفت‌انگیزی روی جسم و ذهن شما بگذارد.

یک مطالعه جدید ثابت کرده است که روزی 30 دقیقه پیاده‌روی در پنج روز از هفته می‌تواند احتمال ابتلا به بیماری قلبی سرخرگ کرونری را تا 30 درصد کاهش دهد.

همچنین، تحقیقات نشان داده‌اند که پیاده‌روی فعالیت بافت‌ مغز را بیشتر کرده و از آن حفاظت می‌کند و در نتیجه احتمال ابتلا به زوال عقل را تا 40% کاهش می‌دهد. آیا هنوز متقاعد نشده‌اید؟ پس این حقیقت پزشکی را هم بخوانید: ارتباط مستقیمی بین پیاده‌روی روزانه، کاهش افسردگی و اضطراب، و افزایش سلامت روان ما وجود دارد.

پیاده روی

تا چه میزان پیاده‌روی کافی است؟

خب، حال از کجا بدانیم تا چه میزان باید پیاده‌روی کنیم تا از همه مزایایی که گفته شد بهره‌مند شویم؟ به‌هرحال، سرعت پیاده‌روی ممکن است به آهستگی قدم زدن در راهروهای فروشگاه و یا به تندی پیاده‌روی سرعت در المپیک باشد. کالج آمریکایی پزشکی ورزشی توصیه می‌کند برای آنکه تا بیشترین حد ممکن از پیاده‌روی نفع ببریم باید با شدت «متعادل» این ورزش را انجام دهیم. یعنی چقدر دقیقا؟ برای سنجیدن شدت متعادل شما می‌توانید «آزمون کلامی» را انجام دهید: باید شدت پیاده‌روی شما به قدری آرام باشد که بتوانید به راحتی حرف بزنید و یک گفت‌وگو را انجام دهید، ولی نه آنقدر آهسته که بتوانید آواز بخوانید!

اگر به اندازه کافی برای پیاده‌روی وقت ندارید، سعی کنید به جای 30 دقیقه، در روز سه تا 10 دقیقه پیاده‌روی کنید و این کار را حداقل 5 روز در هفته انجام دهید.

اگر یک برنامه قدم‌شمار دارید، هدف شما برداشتن 10 هزار گام در روز باشد. مطالعات نشان داده‌اند که با هدف 10 هزار گام در روز می‌توانیم سودهایی که پیاده‌روی به ما می‌رساند را دریافت کنیم.

سلامت

5 توصیه برای شروع

  • پیاده‌روی را در برنامه روزانه خود جای دهید: اگر برای قدم زدن‌های روزانه برنامه‌ریزی کنید این کار به عادت شما تبدیل می‌شود. می‌توانید با پیاده‌روی هنگام رفت‌وآمد بین منزل و محل کار، و یا قدم زدن موقع استراحت ناهار این برنامه را شروع کنید.
  • یک گروه پیاده‌روی تشکیل دهید. چنین کاری برای ایجاد انگیزه بسیار عالی عمل می‌کند. ارتباط اجتماعی و حمایت دوستان می‌تواند شما را به انجام پیاده‌روی تشویق کند.
  • لباس مناسب، پیاده‌روی عالی! چیزی به اسم هوای بد وجود ندارد، ولی بد لباس پوشیدن چرا! مطابق با هوای روز لباس بپوشید. چکمه ضدآب، چتر بزرگ، عینک آفتابی، کلاه و .... وسایل ضروری هستند که در برابر هوای نامناسب از شما محافظت کرده و پیاده‌روی را برایتان لذت‌بخش‌تر می‌کنند.
  • از وسایل کمکی استفاده کنید. عصای پیاده‌روی که تقریبا شبیه چوب اسکی است می‌تواند پشتوانه خوبی در پیاده‌روی‌های شما باشد. به کمک چنین وسایلی ثبات و قدرت شما در پیاده‌روی بیشتر می‌شود و بهتر می‌توانید تعادل خود را حفظ کنید. به‌علاوه، عصا باعث بهبود حالت بدن می‌شود تا بدون خم شدن قدم بردارید. و در نهایت، اگر از این وسایل استفاده کنید بالاتنه شما نیز به حرکت می‌افتد و این ورزش تمام بدن را درگیر می‌کند. برای خرید عصای پیاده‌روی به داروخانه‌های بزرگ سر بزنید.
  • خلاقانه عمل کنید. یک‌ بار در اطراف خانه، یک بار در نزدیکی محل کار، و بار دیگر در پارک جنگلی قدم بزنید. از اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌های مختلفی که چنین مسیرهایی را به شما معرفی می‌کنند غافل نشوید. وضعیت هوا را نیز در اخبار یا برنامه هواشناسی گوشی خود چک کنید.

درباره هوم ویزیت

هوم ویزیت یک استارت آپ فعال در زمینه خدمات پزشکی و مراقبتی در منزل است که به صورت پلتفرمی کار می کند که بیماران را به پزشکان ،پرستاران و فیزیوتراپ ها وصل می کند.هوم ویزیت با همراهی تیمی مجرب و کاربلد، پزشک و فیزیوتراپ و یا متخصص مناسب با وضعیت بیمار را به منزل شما اعزام میکند.

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید. 02147629600