12 نوع ماساژ که باید بشناسید و فواید هر کدام.

1.ماساژ سوئدی

ماساژ سوئدی

ماساژ سوئدی نوعی ماساژ آرام کل بدن است و برای افرادی ایده آل است که به تازگی با ماساژ آشنا می‌شوند ، تنش زیادی دارند و حساس به لمس هستند.ماساژ سوئدی می‌تواند به باز شدن گره‌های عضلانی کمک کند و همچنین انتخاب خوبی برای زمانی است که شما می‌خواهید در طول ماساژ به طور کامل استراحت کنید.این نوع ماساژ برای ماساژ در منزل هم مناسب است.

مدت زمان مناسب برای ماساژ سوئدی: 90-60 دقیقه است.

2.ماساژ سنگ داغ

ماساژ سنگ داغ

ماساژ سنگ داغ برای افرادی که دارای درد و تنش عضلانی هستند ایده آل است. این نوع از ماساژ درمانی مشابه ماساژ سوئدی است، فقط فرد درمانگر ماساژ (تراپیست ماساژ) از سنگهای داغی که در کنار دستش است برای ماساژ استفاده می‌کند.

ماساژ سنگ داغ می‌تواند به موارد زیر کمک کند:

  • تسکین تنش عضلانی
  • بهبود جریان خون
  • کاهش درد
  • ترویج آرامش
  • تسکین استرس

مدت زمان مناسب برای ماساژ سنگ داغ 90 دقیقه است.

3.ماساژ آروماتراپی

ماساژ آروماتراپی

ماساژ آروماتراپی برای افرادی که تمایل دارند در ماساژ خود یک عنصر عاطفی داشته باشند گزینه مناسب است. ماساژ‌های آروماتراپی با فشار نرم و ملایم و استفاده از روغن‌های ضروری ترکیب می‌شوند. معمولاً درمانگر ماساژ تصمیم می‌گیرد که از چه روغن‌های استفاده کند، اما شما می‌توانید در صورت انتخاب آنها را اولویت بندی کنید.

این نوع ماساژ می‌تواند به موارد زیر کمک کند:

  • بالا بردن روحیه
  • کاهش استرس و اضطراب
  • کاهش علائم افسردگی
  • از بین بردن تنش عضلانی
  • تسکین درد

مدت زمان مناسب برای ماساژ آروماتراپی 90-60 دقیقه است.

4.ماساژ بافت‌های عمیق

ماساژ بافت‌های عمیق

ماساژ بافت عمیق از فشار بیشتری نسبت به ماساژ سوئدی استفاده می‌کند. اگر شما مشکلات عضلانی مزمن مانند درد، آسیب یا عدم تعادل داشته باشید، این نوع ماساژ گزینه‌ی خوبی است. این نوع ماساژ میتواند به عنوان ماساژ درمانی انجام شود. این ماساژ می‌تواند به تسکین عضلات سفت، درد عضلانی مزمن و اضطراب کمک کند.

5.ماساژ ورزشی

ماساژ ورزشی

اگر شما از آسیب یک عضله به طور مکرر رنج می‌برید، مانند ناراحتی که ممکن است از انجام یک ورزش خاص ایجاد شود، ماساژ ورزشی گزینه‌ی خوبی است. ماساژور میتوایند این نوع ماساژ را در منزل یا باشگاه انجام دهد.همچنین اگر شما مستعد ابتلا به صدماتی هستید، این ماساژ گزینه‌ی خوبی است، زیرا می‌تواند برای جلوگیری از آسیب‌های ورزشی استفاده شود.

شما همچنین می‌توانید از ماساژ ورزشی برای افزایش انعطاف پذیری و عملکرد استفاده کنید. علاوه بر این، ماساژ ورزشی می‌تواند برای از بین بردن درد، اضطراب و تنش عضلانی استفاده شود.

مدت زمان مناسب برای ماساژ 90-60 دقیقه است.

عضلات سفت، درد عضلانی مزمن و اضطراب کمک کند.

6.ماساژ نقطه‌ای

ماساژ نقطه‌ای

ماساژ نقطه‌ای برای افرادی که دچار صدمات و درد مزمن یا مشکل و وضعیت خاصی هستند مناسب است. گاهی اوقات مناطق سفت در بافت عضلانی که به عنوان نقاط تحریک شناخته می‌شوند، می‌توانند درد را در قسمت‌های دیگر بدن ایجاد کنند. این نوع ماساژ می‌تواند با تمرکز بر کاهش نقاط ماشه، درد را کاهش دهد.

مدت زمان مناسب برای ماساژ: 90-60 دقیقه

7.ماساژ رفلکسولوژی

ماساژ رفلکسولوژی

برای افرادی که به دنبال استراحت و یا بازگرداندن سطح انرژی طبیعی خود هستند ماساژ رفلکسولوژی مناسب است، ایده آل است. همچنین اگر شما راحت نیستید که تمام بدنتان لمس شود، این نوع ماساژ برایتان گزینه‌ی خوبی است. رفلکسولوژی استفاده از فشار ملایم بر روی نقاط فشار مختلف بدن مانند پاها، دست‌ها و گوش‌ها می‌باشد. در ماساژ رفلکسولوژی شما می‌توانید لباس‌های شل و راحت بپوشید تا دسترسی به پاهای شما راحت باشد.

مدت زمان مناسب برای ماساژ رفلکسولوژی 60-30 دقیقه است.

8.ماساژ شیاتسو(Shiatsu)

ماساژ شیاتسو(Shiatsu)

ماساژ شیاتسو برای افرادی که می‌خواهند احساس آرامش و تسکین استرس، درد و تنش را از خود دورکنند، مناسب است. این ماساژ نوعی ماساژ ژاپنی است که:

  • آرامش، احساس و فیزیکی را افزایش می‌دهد
  • به کاهش استرس، اضطراب و افسردگی کمک می‌کند
  • ممکن است سردرد را تسکین دهد
  • تنش عضلانی را کاهش می‌دهد

ماساژ شیاتسو برای تمام بدن میتواند انجام شود اما ماساژور ممکن است در مناطق خاصی از بدن تمرکز کند.در طول ماساژ درمانگر برای ماساژ شما از دست ها،کف دست ها و شست خود برای ماساژ نقاط خاصی از بدن استفاده خواهد کرد.

مدت زمان مناسب برای ماساژ شیاتسو 90-60 دقیقه است.

9. ماساژ تایلندی

ماساژ تایلندی

ماساژ تایلندی برای افرادی که به ماساژ فعالتر نیاز دارند مناسب است. این نوع ماساژ می تواند برای بهبودی درد و استرس کمک کند.

فواید مهم این نوع ماساژ :

  • انعطاف پذیری
  • جربان
  • سطح انرژی

در ماساژ تایلندی کل بدن با استفاده از حرکاتی شبیه به کشش یوگا درگیر می شود.ماساژور از کف دست و انگشتان خود برای اعفال فشار قوی به بدن استفاده خواهد کرد.

مدت زمان ماساژ تایلندی 60 تا 90 دقیقه است.

10- ماساژ بارداری

ماساژ بارداری

ماساژ پیش از قاعدگی می تواند یک راه امن برای زنان در طول حاملگی باشد.ماساژ می تواند در کاهش درد حامگی،کاهش استرس و کاهش تنش عضلانی کمک کند.ماساژ بارداری بعلت نوع فشارش در ماساژ شبیه ماساژ سوئدی است ماساژور در این نوع ماساژ در نواحی پشت،کمر و پاها تمرکز خواهد کرد.ماساژ بارداری یک از انواع ماساژ در منزل است.

زمان ماساژ بارداری بین 45 تا 60 دقیقه است.

11- ماساژ زن و شوهر (Couple’s massage)

ماساژ زن و شوهر

ماساژ زن و شوهر یک نوع ماساژ است که شما با شریک ،دوست و یا اعضای خانواده خود در همان اتاق انجام می دهید. در این ماساژ شما و همسرتان در کنار هم در میز های جداگانه دراز می کشید و می توانید حین ماساژ با هم صحبت کنید.

مدت زمان مناسب برای ماساژ زن و شوهر 30-10 دقیقه است.

12- ماساژ صندلی

ماساژ صندلی

ماساژ صندلی برای افرادی که می خواهند یک ماساژ سریع داشته باشند. ماساژ صندلی بر گردن،شانه ها و پشت شما تمرکز دارد. این ماساژ صندلی مخصوصی دارد که سینه در پشت صندلی قرار می گیرد که ماساژدهنده راحت بتواند پشت شما را ماساژ دهد.

این نوع ماساژ هم معمولا 10-30 دقیقه است.